Varför gör man det inte bara?

Varför ör det så svårt att ändra vanor, gå ner i vikt och göra saker som man mår bra av?
Har de senaste dagarna känt av korsryggen och vet att det i 99% av fallen beror på att min höftböjarmuskel är för kort. Vilket lätt åtgärdas med några minuters stretch några gånger. Har jag stretchat? nej! Varför? Den som kan svara på det kan nog vara kandidat till nobelpriset!
En kollega försökte peppa "no candy team" (ett gäng tjejer på jobbet som försöker träffas och peppa varandra) på jobbet idag med orden: - Det handlar nog om att man behöver gå en matematikkurs!
Som om vi inte vet att inkomster - utgifter = resultat.
Har man inte problemet kan man inte förstå det! Det är svårt att inte känna sig lite nedslagen efter en sådan replik - även om den är välment.
Fick i alla fall komplimanger idag för min nya hårfärg och att det ser ut som om jag har gått ner i vikt - vilket inte vågen visar... Det är i alla all kul!
 
På tal om väder och kläder - vi har inte minusgrader men tillräckligt torrt för att stövlarna skulle få komma ut ;-)
 
Kram
 
Wickie!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Exakt.. Har man inte problem så är det svårt att förstå! Trots all välmening...

Vi är duktiga!!! Och snygga ;)

2012-11-19 @ 11:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0