Fram och tillbaka,

hit och dit...
Idag har i alla fal vädret varit uppåt! Sol och skönt men då jobbar man. Hela den härliga eftermiddagen satt jag på ett möte i ett fönsterlöst rum. Hur kul är det på en skala? Ska nog ta en promenad efter maten.
Det var skönt att springa i lördags och jag borde ge mig ut idag igen men halsen känns sämre och jag känner av musklerna på skenbenen lite så jag väljer att hoppa över idag. Dessvärre har jag ett föräldramöte imorgon kväll och på onsdag är det simning för Erika så då riskerar jag att inte hinna. Känns sådär...
I helgen hade jag energi och fixade med lite som jag bara låtit vara tidigare. Inga stora framsetg men ändå små steg i rätt riktning. Idag gick nog alla energi åt på jobbet för jag känner inte för något. Ska ändå försöka hitta energi att plocka ner lite tvätt från sträcket och hänga upp ny - den är färdig i tvättmaskinen så det borde gå ganska lätt.
Nu ska vi äta lite kyckling. Ungarna älskar när jag blandar grädde och chillisås och låter kycklingen koka i det och sedan serverar det med ris. Uffe är inte överförtjust i kyckling så vi passar på nu när han inte är hemma ;-)
Idag fuskade jag med maten på lunchen. En kollega som är sambo med en tailänska bjöd på "inte-födelsedagstårta" när han nyss fyllt 50 år. Det blev ris med kycklingspett och jordnötssås, en stark kyklinggryta och en sötsur vegetarisk gryta - supergott! Fusket bestod i att jag åt ris men ibland måste man få fuska lite.
Till kycklingen nu tar jag vitkål istället.
Jag som använt vitkål sparsamt tidigare har nu på bara några veckor ensam ätit upp två hela huvuden! Men det fungerar utmärkt till allt - istället för pasta, ris och potatis. Gjorde en lasagne på vitkål igår - hur god som helst!
 
Kram
 
Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Roligt att du hittar andra alternativ till ris, pasta med mera.
Man får passa på att äta sådant som går hem hos barnen när inte katten är hemma;).
Hoppas att det smakade bra.
Kramar från oss.

2012-09-03 @ 20:45:04
Postat av: Veronika

Pa torsdag ska vi gora en "fuskis-pad-thai" och da kommer vi byta ut en stor del av pastan mot strimlad vitkal. Hoppas det blir lika gott som din mat. Kal ar ju bade nyttigt och billigt - en nagot ovanlig kombination :)

2012-09-04 @ 16:19:46
URL: http://ny10023.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0