Jag ger upp..

Det är bara att inse. LCHF funkar inte för mig i vardagen. Det finns inte tid att fixa mat som passar och att bara ta bort kolhydraterna till måltiderna funkar inte eftersom det blir för lite fett och för tråkig mat.
Har funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra - måste ju fungera i vardagen - och jag ska försöka gå tillbaka till att bara äta godis en dag i veckan och i högre utsträckning hoppa över pasta, potatis och ris. En GI - variant alltså. Jag får nämligen inte ihop LCHF råden om grönsaker - man ska äta dem (om de växer ovan jord) men man ska helst inte äta några kolhudrater, eller max 20g/dag. men här kommer kruxet - du behöver inte äta mycket grönsaker förrän man är högt över 20g per dag!
Saknar morötter och frukt och tänker därför låta mina kolhydrater komma ifrån frukt och grönsaker. Vi får se hur det går!
nu ska jag i alla fall ge mig ut i solen och springa. Ska ge mig på att springa 20 min i sträck idag och det bävar jag för lite men har inget att skylla på. Eller egentligen är jag inte 100% i halsen men kan inte känna efter för mycket varje gång jag ska ut...
Är ledig på tisdag och då ska jag springa igen sen blir det kanske inget förrän på lördag då jag ska springa topp-loppet!
 
Må gott!
 
Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0