Pust!

Sov i 10 timmar inatt efter en tuff vecka på jobbet!
Tyvärr blev det som jag tippat- jag har inte sprungit på hela veckan men om en stund ska jag ut! Jag måste! Om bara 14 dagar ska jag springa 5 km i Stockholm! Har bestämt mig för att testa hur långt och fort jag orkar när jag springer Topploppet den 22/9. det är "bara" 5 km så jag har en rimlig chans att orka springa hela vägen men tänker lägga mig på ett relativt högt tempo för att inte falla i fällan att jag springer för sakta. det är bättre att jag måste gå en bit.
Jag brukar ju annars vara feg med farten... Idag ska jag köra 3 x 5 minuter och hoppas orka hålla ett relativt högt tempo. Hårdkör nog i helgen så att jagb springer imorgon också - så att jag kommer igång lite. sen hoppas jag kunna springa varannan dag men jag ska på tjänsteresa tisdag och onsdag så då kanske det blir knöligt...
Idag körde jag vår lilla traktor förförsta gången helt själv! Från att starta den med starkablar, lasta ved i skopan och tippa av veden igen! det kändes stort eftersom det är en gammal och besvärlig traktor - men det gick förvånansvärt bra.
Maria fick sedan prova att köra bilen för första gången. Det var nog bra att det var en automat... men det gcik riktigt bra. Hon körde några varv på lagårdsbacken och sedan körde hon och prakerade. Så hon kom faktiiskt upp i en hastighet som nästan tangerae 20 km/h - nålen började i alla fall röra på sig!
det går sådär med maten. känner mig lite sugen på bröd just nu så jag ska prova att baka ett lchf bröd ikväll och äta lite räkor till. Har ockås ätit i restaurangen på jobbet några dagar och där har glutenfiraalternativ varit sällsynta. En av dagarna var det bara en rätt som inte innehöll gluten!  dagens sallad hade de lyckats kontaminera med krutonger! Hur tänker man då? jag tror de har 20 olika sallader de altinerar mellan och varför väljer de en av de få med krutonger en sådan dag? Jag har tänkt ge återkoppling så de kanske börjar tänka...
Annars går det bra med vikten - har gått ner 1,2 kg på en vecka! det är ju fantastiskt men jag känner det ännu inte i kroppen och eftersom jag äter "onyttigt" kommer inte huvet till insikt men fortsätter det såhär kommer det bli toppen!
Långt inlägg efter ett lpngt blogguppehåll.. men det har varit så mycket i veckan att jag inte orkat. dessutom har internet strulat några kvällar...
Må gott och ha det bra
 
Kram
 
Wickie!
 

Kommentarer
Postat av: Pappa och mamma

Det verkar full fart hela tiden. Vi hoppas och tror att du snart kommer att få ett lättare steg. Och då kommer det garanterat att gå fortare på löprundorna.

2012-09-10 @ 08:00:31
Postat av: Veronika

Hur blev brodet?
Sallads-bar ar bra. Da kan alla valja helt sjalv.

2012-09-10 @ 21:57:57
URL: http://ny10023.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0