yes, yes, yes och YES!!!!

Yes 1:
Jobbet: En maratonvecka på jobbet är över, jag har undervisat hela veckan från 07,30-15,30! På torsdagen var jag ensam med eleverna vilket är extra jobbigt. På fredagen blev jag kallad på ett möte med cheferna och några till och det diskuterades om att vi skulle få hjälp av kunden med att uppdatera kompendier, vilket är toppen! Men när folk som inget begriper ska försöka bestämma blir det inte alltid så bra - vi fick nog till det ändå... en annan fråga som kom upp hade cheferna haft bekymmer med i flera månader - jag löste det samma eftermiddag! Tänk om de ibland kunda fråga någon istället för att bara diskutera på mötena...
Yes 2:
Ladan/loppis: Ladan är urstädad och loppisskylten är nedplockad. Ca 15 kassar kläder är prismärkta och väntar på att kyrkan ska ha loppis. Massa mera kläder finns att sälja men det får bli nästa år.  Maria och jag hjälptes åt med det sista och lyckades få in balvagnarna på egen hand. Det var med nöd och näppe men det gick!
Yes 3:
Vikten/maten: Vågen visade på 97,4 imorse så det som såg ut att ha blivit en uppstannad trend blev ett litet skutt nedåt. Jag hoppas nu att det fortsätter. Har funderat lite på om jag ska fortsätta med LCHF eller hur jag ska göra men jag tror att jag håller ut ett tag till. Det funderar ändock bra. I fredags är första gången jag känt mig godissugen och ändå inte sötsugen på samma sätt som tidigare. Eftersom jag inte hade hunnit förbereda "bra" godis och kakor till Uffes fördelsedag blev det lite fusk men en gång på 14 dagar måste nog räknas som ingen gång ;-)
YES 4:
Motionen: Idag gick jag över 11 000 steg och ändå gav jag mig ut och sprang! Trotts regn, mörker och att jag fortfarande inte känner mig 100%-ig i halsen gav jag mig ut för att låta det bära eller brista! Gick relativt bra. Kändes tungt bitvis men jag kämpade bra och klockan visade att tiden var bra och pulsen låg relativt högt så det betyder ju att jag faktiskt sprang på ganska bra! Bara att hoppas att förkylningen inte legat på lur och blossar upp igen... Då blir det kanske ett inlägg med rubriken nej, nej, nej och NEJ! ;-)
 
Sov länga natten osm gick. Nu ska jag duscha och förhoppningsvis sova gott och länge igen!
 
Uffe fick en kameraväska i födelsedagsprecent jag hade köpt till nya kameran. Erika har fått den nya och alla är nöjda...
 
Kram
 
Wickie!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Grattis till alla dina YES.
Hoppas på tur med kyrkloppisen.

Kramar.

2012-09-01 @ 21:47:13
Postat av: Veronika

Härligt! Kanske att du kommit in i ett litet"flow" :o)

2012-09-02 @ 04:31:12
URL: http://ny10023.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0