Ledbruten!

Maria försöker få ut mig o rida lite då och då och jag skulle vilja att det blev oftare än det blir. Av någon anledning hittar jag på ursäkter...
Men igår fick hon (och jag) lön för mödan. Vi red en stund på lagårdsbacken för att träna "lydnad och smidighet". Jag är riktigt nöjd med både hästen och mig själv. Lysa är ca 15 år och har nog aldrig blivit ordentligt skolad. Hon och ägaren har också haft några duster där hästen har vunnit och det är aldrig bra. Men igår försökte hon göra nästan allt jag bad henne om och det innebar att jag fick jobba!
Hon blev så trött i ryggen att hon hängde ordentligt med huvudet när vi skrittade på slutet! Några gånger förökte hon vända för att följa efter Maria och den hästen men jag var envisare och vann de duellerna!
Är idag ledbruten - trött i benen och i ryggen. bara väntar på träningsvärken i ljumskarna. Maria hånskrattar åt mig när jag kliver av och är så stel att jag knapt kan gå de första stegen ;-)
 
Må gott!
 
Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Heja på.
Träningsvärk har du ju haft förut efter en jobbig tur på hästryggen.
Men du mår bättre efter denna dust.
Kram

2013-01-09 @ 14:09:49
Postat av: Veronika

Traningsvark faller i kategorin "skon smarta" - man vet att inget ar fel och att man gjorde nagot konstruktivt for att orsaka den. Mera traningsvark!

2013-01-09 @ 15:09:10
Postat av: Ulrika F

Mer träningsvärk åt folket! Hihi

2013-01-09 @ 15:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0