Övertramp?

Idag hamnade jag i en socialt svår situation. Det skulle bjudas på fika på ett möte och mötesorganisatören känner mig och brukar ordna så att det finns frukt. Denna gång hade hon ansträngt sig och fixat en "skumraket" för hon ville att jag inte skulle känna mig utanför.
Hur säger man nej då? Jag kände ändå att en skumraket var OK för det är inte värsta kaloribomben eller sötraketen men det var ändå ett "misslyckande" även om det var litet.
Måste hitta ett sätt att hantera mitt ätande och "socialt svåra situationer" är de jobbigaste och jag har ju tidigare varit inne på den linjen. Får försöka hitta en balans mellan de gånger jag kan säga ner och de då det är svårt pga det sociala spelet. Fallgropen är att inte låtsas att det är socialt svårt att avstå många gånger. Göra det till en ursäkt för att få äta...
Mycker man har att lära sig i livet ;-)
 
kram
 
Wickie!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika F

Tur att vi är så unga, så vi hinner lära oss massor!!

2013-01-29 @ 09:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0