Bra start

på dagen!
Frukosten var 1 000% bättre idag än igår. Välling opch 2 knäckemackor med äpple. Mitt vinnar recept. Det är den frukosten jag åt när jag lyckats tidigare med att gå ner i vikt.
Har plockat iordning lite i köket och inte stoppat i mog av det som var kvar sedan igår. Inte ens mitt påskägg som står öppet på micron med godis i har lyckat locka mig idag.
Inser att sötsuget kan bli svårt och vanan ännu svårare idag efter 2 dagar där jag mer eller mindre har ätit som det har fallit sig utan tanke på vad som är bra eller inte.
Vanan är i längden den tyffaste utmaningen. Sörsuget kan man göra något åt - välja något "vettigt" att dämpa det med. Vanan är lurigare, rätt vad det är har man stopat i sig något som man inte tänkt - vanan var snabbare än hjärnan!
>Ska föröka vara på min vakt. Idag ska jag ut och träna också - samma koncept som sist, 2x5 min promenad, 1x5 min jogging, 1x5 min löpning och 2x5 min promenad. Tänkte sen använda stretchingprogrammet på min "bli en bättre löpare" DVD.

Ha en bra dag!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hejsan:) Klickade mig fram till din blogg på något vis.. du är duktig som kämpar med att vara sund och nyttig! Kämpa på så klarar du dina mål! :)

2010-04-05 @ 11:29:01
URL: http://linnealujak.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kämpa på. Du är duktig som kämpar så bra. Det är tufft men det är du med. Kram.

2010-04-05 @ 20:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0