Går det för lätt?

Gå ner något kilo under någon vecka har jag fixat förut och sedan har det inte hänt något mera åt det hållet...
Just nu går det för lätt! Kan inte riktigt känna någon glädje över att det går bra. Väntar på bakslaget. Känns lite som om jag befinner mig i en bubbla där jag inte kan känna varken glädje eller sötsug. Båda kännslorna är avstängda. Här kan jag ju inte vara för alltid och hur klarar jag sötsuget när bubblan spricker? Ingen riktigt rolig känsla.

Kram alla!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Sötsuget kanske symboliserar något annat sug? Som mera tid för dig själv? Mer kram-kalas med barnen? Mer tid till lugn rid-tur i skogen? Kompensation för alltför mycket stress på jobbet? För lite sömn? Ja, det kan ju finnas miljoner orsaker till att man vill "sockra livet" lite i vardagen. Kan man komma underfund med det och göra justeringar där så är det faktiskt inte helt omöjligt, utan ganska troligt, att sötsuget minskar och periodvis känns helt främmande. Igen, en idé att fundera på... Kram!

2010-03-21 @ 13:05:17
Postat av: Wickie

Får fundera på vad det kan vara men troligt är att det är lite av allt! Får se hur det hela utvecklar sig. Komer jag igång med träning får jag mer tid för mig själv och bränner en massa stresshormoner. kanske löser en del. Vi får hoppas det!

2010-03-21 @ 15:42:13
URL: http://motmalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0