Glassbilen!

Igår kvällsvängde glassbilen ner och spelade sin muntra trudelutt. Ungarna blev som galna - det var länge sedan vi hade glass hemma. Jag gick ut och handlade och kunde inte låta bli att köpa min absoluta favorit (bortsett från Klings glass) Mövenpick valnöt.
Kände att det var en liten strid men jag gav upp direkt. Har inte öppnat något av de två paketen så de får bli min belöning vid tilfälle. Har svårt aqtt motivera mig till att sätta mål- belöning på det viset men det kanske kommer. Har varit så lång tid då jag inte klarat något mål mer än någon dag och jag har alltid ätit upp eller genomfört mina belöningar innan jag nått målet. Blir lite knepigt.
Men nu har jag god glass i frysen som lockbete. Får be Uffe plombera byttorna, svårt att gömma dem när de måste vara i frysen ;)

Ungarna ska få var sin glassstrut i kväll i alla fall.

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Kanske sätter du målen lite för högt om du inte når dom? Sänkta ambitioner = nå målet = må bättre = nya mål & ambitioner... en idé i alla fall :o)

2010-03-18 @ 11:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0