Huvet vill...

ha belöning i form av glass! Så fort jag kom hem började huvet planera för när jag skulle öppna valnötsglassen i frysen, ikväll!!!
Men den ska vänta tills jag har "förtjänat" den. Är hungrig och därmed sugen på något sött och gott. Har satt på ris som ska serveras till en god kasslergryta från frysen. Den låg i en glass bytta och det känns bättre att öppna den byttan än en med glass i.
Känner jag mig fortfarande sugen ikväll blir det nog popcorn. Det brukar funka bra när man känner att man verkligen vill ha något.
Någon jag tycker om sa en gång till mig: Det är svårt, nästan omöjligt, att få bort en inbiten vana som att småäta. det är lättare att styra VAD man äter... Den tanken har hjälpt mig förr att inte fokusera på att jag inte får utan kunna tänka jag får detta! Tack, syrran!!!
Popcorn och fruktsallad är sådat jag brukar tillåta mig nästan ohämmat och det brukar funka bra.

Men nu gäller det att hålla ut tills det blir mat! Riset har inte börjat koka ännu men snart...

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Har jag sagt det? Värst vad intelligent jag lät :o) Men det är nog ganska sant...

2010-03-18 @ 18:22:06
Postat av: Wickie

Jo, det har du sagt! Jag vet att du är klok! ;)

Detta blir ett test om du får meddelande på mina svar på dina kommentare. Är ju toppen om det är så!



Kram



Wickie!

2010-03-18 @ 20:24:21
URL: http://motmalet.blogg.se/
Postat av: Veronika

det fick jag inte :o(

2010-03-19 @ 14:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0