Jag klarade kvällen!

Det gick bra hela kvällen också igår. Gjorde en fruktsallad som jag tänkt. Kan ändå inte känne mig riktigt nöjd eftersom jag vet av erfarenhet att någon eller några dagar går bra, men sen trillar jag dit så lätt.
Ofta utan att jag tänker mig för! Kommer på att jag föröker låta bli godsaker när den förstora tårtbiten redan är uppäten eller i alla fall halva. Känner mig motarbetad av mitt eget huvud! Som om kroppens behov lurar huvet att lura kroppen att äta i smyg... Hjärnan kopplar bort sig när sötsuget blir för stort?
Låte galet men det är vär lite så det funkar...

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

eller så kan det vara vanan, känslorna och annat, som är så starkt inpräntade i hjärnan att den skickar signaler till kroppen så den verkligen tror stenhårt att den är hungrig... lyckas man vänta ett tag så att tok-suget lägger sig så får kroppen en chans att göra sin egna röst hörd. Men då måste man stå ut med obehaget av suget en stund och låta sug-vågen skölja över en utan att hänga med så att säga.

2010-03-17 @ 21:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0