Jag vill också...

Lyssnade på bok påväg till jobbet idag. En man i boken lovade sin dotter att de skulle hyra en film och köpa godis, massor av godis. Jag blev genast jätta sugen på att vräka i mig massa godis. Påsken lurar som en god ursäkt - för det är det jag är rädd att det blir.

Unna mig godis eller dyl kan jag leva med men att hamna i situationer där jag har något att skylla på för att få äta godis i mängder är jag lite rädd för. det är så lätt att bli sittande kvar i godis ätar gropen!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Handlings-plan tack! Något som vi kan hålla dig till. Bestäm dig för hur du vill påsken ska bli och hur du vill känna dig när den är över, inte hur du tror att den blir eller vad du tror dig klara av. Dröm lite! Upplev känslan som du förväntar dig efter en lyckad påsk och håll kvar vid den genom helgen.



Var gärna specifik, som tex X gram smågodis långfredagen och x antal "normala" tårtbitar på födelsedagen. Men det är bara för att hjälpa till när man står där i stunden - då är det skönt att beslutet redan är fattat. Sedan när du vill äta mer, kom då ihåg den där känslan du vill ha när helgen är över och att "begränsningen" bara är ett redskap som hjälper dig dit.



Jag skulle starkt rekommendera att du också tar de där grammen godis till exempel och sätter dig och äter långsamt och suger på varje karamell och verkligen känner efter vad och hur dom smakar. Kanske gör det till en lek med tjejerna, vem som kan suga på sin karamell längst och sen disutera tung-färger och hur det pirrar i gommen eller vad det nu kan vara. Då kommer du känna dig mer tillfredställd efteråt än om du sitter och pratar och gör annat under tiden och sedan undrar vart godiset tog vägen. Då kommer du säkert vilja ha mer.



Så - handligs-plan tack! Den vill vi se en blogg om innan påskveckan börjar! ;o)

2010-03-23 @ 20:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0