Klarade att tanka!

Ja, just att tanka har aldrig varit något problem - man att gå in och betala (nackdel med diesel...) utan att köpa massa godis det är värre!
Men idag gjorde jag det!  Gick in och betalade dieseln och gick ut igen, utan något mera än kvittot med mig ut! Funderade nästan på att skippa att tanka för att inte frestas men var inte säker på att jag skulle komma hem från jobbet imorgon och tanka på morgonen när det är stressigt ändå är igen höjdare. Men som sagt - jag grejade det denna gång!
Nackdelen med att vara hungrig och sugen är att man äter ohämmat med mat så nu är jag proppmätt efter middagen. Får ta en sak i taget - nu är det småätandet som gäller att "nöta" bort. Omprogramera huvet...
Klockan är snart 19 och jag ska börja förbereda mig för att träna, känner för att låta latmasken men behöver känna att jag kan stå emot den rackaren!

Det ska bli träning ikväll!!!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag har alltid haft lite problem med den där kvälls-hungern. Men efter att jag börjat logga maten på SparkPeople så har jag insett något. Jag är lite för snål med maten på morgonen/dagen då jag inte känner att det är något problem, rädd för att inte ha tillräckligt tillräckligt kvar till eftermiddagen/kvällen då hungern sätter in.



Men det blir lite fel, för äter jag mer tidigare, särskilt ett rejält mellanmål, inte bara en frukt, då blir jag inte lite vrål-hungrig senare.



Timingen mellan lunch och middag tenderar också att bli lite för lång. Försöker anpassa mig. Inte lätt men det ska nog gå.

2010-03-17 @ 21:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0