Ny trött dag

Att hela tiden tänka på vad man äter och kämpa emot sötsug och annat tar på krafterna. Samtidigt som jag har en förkylning i kroppen. Det blev ingen träning igår, jag orkade inte vilket gör att jag känner mig lite misslyckad idag.
Sötsug m.m. + förkylning + misslyckad känsla + isäng sent + ingen sol ute + massor att göra på jobbet = TRÖTT!!!!!

Det som gör att jag känner mig lite glad är att det är våffeldagen och Maria har lovat att göra våfflor till middag. Är oroad att jag unnar mig lite allt för ofta... Lätt att lura sig själv och att ramla tillbaka i gammalt beteende.

Målet för idag:
Klara jobbet utan kex och skorpor (låter som "huvud delmålet" ;-) ) äta måttligt med våfflor och sen inte äta något annat än frukt eller popcorn ikväll om sötsuget blir för påträngande. Klarar jag det har jag gjort det bra!

En sak i taget.
Etapp 1: Nu frukost och inge kex eller dyligt till fikat...
Etapp 2: Inget annat än frukt mellan fikat och medhavda ost och skink pastasalladen till lunch.
Etapp 3: Inget annat än frukt mellan lunchen och fikat som kan bestå av knäckemackor för att klara em på jobbet.
Etapp 4: Inget annat än frukt mellan fikat och det jag slutar förutom knäckemackor innan jag åker till affären efter jobbet. Bättre att grunda med knäckebröd än att köpa upp halva godislagret eller ta en näve kex på vägen...
Etapp 5: Äta lagom med våfflor och inte fortsätta bara för att det är gott...
Etapp 6: Klara kvällen på popcorn och frukt. Kvällen innebär ett par bilfärder - själva färderna är ingen fara men man passerar ett antal kiosker och affärer - jag ska inte stanna!!! Handla ska jag göra efter jobbet!
Etapp 7: Sova!!! Och det förhoppningsvis ganska tidigt och gott.
Träning: Får jag inspiration och ork att träna idag blir det en bonus. Kommer ha fullt upp att fixa matmålen idag så jag vill inte ge mig själv flera "måsten". 

Vi hörs senare...

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0