Seg, trött och utan motivation...

Gårdagskvällen fick klart godkänt fram till att jah kom hem ocyh upptäckte att hälften av ungarnas ostbågar fanns kvar... Jag satte i mig hälften av det som var kvar - helt i onödan.
Dagen idag har jag varit trött och seg och inte haft någon motivation.
Åt en bra frukost och klarade av att hadla utan att köpa nmassor med godis trotts att jag var sugen. Ungarna lyckades övertala mig till två paket kakor men dem öppnade vi inte på hemvägen i alla fall.
Vi grilade korv med Uffe där han hugger ved och jag var väldigt hungrig men åt bara en korv, lite kykling, lite potatossallad och lite räksallad - helt OK tycker jag ändå.
Det stora bakslaget kom när Uffe skulle bjuda markägaren på kakor - jag kunde inte låta bli en god chokladkaka - en slank ner....
Behöver lite inspiration fel!! Behöver MYCKET inspiration!!!

Den är slut :(

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

En idé... hitta några mål som handlar om vad du vill, istället för vad du inte vill. Positiv spinn på det hela kan göra att det känns roligare och lättare, och inte som ett nödvändigt ont.

2010-03-28 @ 22:02:14
Postat av: Veronika

målen du har redan kan ju också omformuleras förstås... tex "frukt och grönsaks-mellanmål hela veckan" vs. "inga skorpor och kex"

2010-03-28 @ 22:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0