Bokföring av kcal in och ut!

Har via jobbet anmält mig till sajten tappa.se. Har hakat på mig stegräknaren och börjat bokföra vad jag äter. Får jag det svart på vitt kanske det går lättare att gå några steg extra och äta lite mindre/nyttigare.
Jag hoppas i alla fall det så att vågen börjar röra sig sakterliga nedåt igen.
Godisutmaningen har i alla fall hjälpt mycket när det gäller at begränsa sötsaker och kakor men den hjälper inte om ungarna vill ha pizza...
Äter inte sådåligt egentligen men det blir sämre val lite för ofta och många gåner en poriton extra - i onödan. Hoppas få bättre koll på detta och tror inte4 det ska behövas så mycket mera.
Gäller dock att hålla i och träna nu under vintern. Men friskis och svettis några lördagar här under hösten kommer ju att hjälpa till - har träningsvärk på insidan av låren och i bröstmuskeln - var riktigt duktig med armhävningarna ;-)

Må gott!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.

Det som fungerar är inte dåligt så det är bra att prova. Lycka till!

2010-09-28 @ 05:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0