Segt men skönt!

Tog mig ut med löparskorna idag!
det kändes lite sådär. Orkade inte som jag hade velat men jag har ju inte sprungit på kanske en månad! valde att springa ca 6 km och ta tid och sedan använda samma sträcka för att kolla tiden senare igen och se om jag förbättrear mig något.
Det borde jag göra för jag gick korta sträckor ibland. Men däremellan höll jag ett mycket bättre tempo än jag brukar göra när jag startar efter ett uppehåll. Jag tyckte det kändes bra. men sista km var seeeeg och känds riktigt tung men det ska nog bli bättre.
Närmaste målet är att orka springa Hässelbyloppet även om jag inte klarar det under 60 min så ska jag göra mitt bästa!
Känns skönt att ha spräckt latmsken och jag hoppas jag är ordentligt frisk så jag kan hålla i och träna nu.

Må gott!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Allt känns segt ibland så detta skall nog gå bra.



Kram

2011-09-21 @ 20:51:22
Postat av: Pappa

Att komma igen efter ett uppehåll är alltid som att börja från början. Men då gäller det att inte bli stressad. Lite tålamod bara så är man snart tillbaka däe man slutade.

2011-09-22 @ 09:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0